Facebook Pixel

Oblíbené nabídky

Jak vyhrát uchazeče pomocí pracovní nabídky?

Jak vyhrát uchazeče pomocí pracovní nabídky?

Pracovní nabídka je dokument, který je důležitou součástí náborového procesu, protože dobře načasovaná a atraktivní písemná nabídka může uchazeči pomoct s rozhodováním. Naše kolegyně Eszter Koch, konzultantka pro nábor zaměstnanců, shrnuje osvědčené postupy při podávání nabídek.

Uchazeči o zaměstnání si obvykle mohou vybrat z nabídek několika společností, případně jim může protinabídku předložit i jejich vlastní firma. V mnoha případech je výhodnější protinávrh učinit ve výpovědní době, zatímco v jiných případech může zaměstnavatel už dopředu tušit zaměstnancův úmysl odejít a může se ho pokusit udržet tím, že učiní protinávrh ještě předtím. Atraktivní nabídku lze uchazeči předložit vypracováním podrobné písemné nabídky obsahující všechny benefity, včetně těch peněžních (plat, stravenky atd.) i nepeněžních (home office, pružná pracovní doba, školení, jazykové kurzy atd.).


Hlavní a doporučené prvky nabídky

Nejběžnějšími peněžními složkami jsou základní plat, stravenky, příspěvek na dojíždění (výdaje na benzín, dotace na MHD) a příspěvky na zdravotní/osobní nebo penzijní připojištění. Mezi další prvky, které lze do nabídky přidat a které nejsou peněžními benefity, patří třeba různá školení, home office, teambuildingy, firemní jazykové kurzy, podpora vysokoškolského vzdělávání, firemní sportovní zařízení, firemní automobil, notebook, mobilní telefon nebo Multisport karta. Pro uchazeče je výhodou, pokud jsou uvedeny hrubé i čisté částky základního platu a všech bonusů a pokud jsou sečteny, zejména pokud je bonusových složek více. Pokud s uchazečem po telefonu proberete obsah nabídky a objasníte mu případné dotazy, budete pro něj ještě atraktivnější.


Prémie a výkonnostní bonusy

V případě bonusů (měsíčních, čtvrtletních, ročních) je důležité písemně nebo během pohovoru vysvětlit, na co je bonus navázán - na docházku, na výsledky firmy či týmu nebo na individuální výkon. V případě výkonnostního bonusu, kdy nemůžete uvést konkrétní částku, je pro uchazeče další pomocí, pokud o něm uvedete co nejvíce informací: jaké je jeho maximum, co je třeba k jeho dosažení, čeho dosahuje průměrný zaměstnanec.


Hnací síly pro změnu mohou být skryté

Během pohovoru s uchazečem je důležité zjistit, do jaké míry je jejich hlavním důvodem pro změnu zaměstnání plat. V mnoha případech mohou jejich rozhodnutí ovlivnit další faktory, jako je částečný úvazek, pružná pracovní doba nebo home office. V takových případech může zahrnutí těchto prvků do nabídky pomoci zajistit, že bude uchazečem přijata. Velkou výhodou spolupráce s personálně-poradenskou agenturou je, že vždy důkladně zkoumáme motivaci uchazeče, máme aktuální informace o výši platů a můžeme našim klientům pomoci přizpůsobit nabídku.


Důležité je udržovat kontakt

Pravidelný kontakt s uchazečem je nesmírně důležitý, a to nejen při podávání nabídky, ale i v průběhu celého náborového procesu. V telefonickém hovoru můžete získat aktuální informace o dalších výběrových řízeních, kterých se uchazeč účastní, a zodpovědět případné dotazy. Často se objevují otázky týkající se prémií, možností povýšení i kariérního postupu.


Líbil se vám článek? Pokud potřebujete pomoci s nabídkami nebo náborovými službami, kontaktujte nás.

Máte nějaké dotazy? Obraťte se na autora: